سال نو – سایت نو

بسم الله الرحمن الرحيم

سال نو؛ سايت نو

DSC_2346-01-1

مدارس ما براي ما چه كار كرده اند؟

چرا مدرسه مي رويم؟ قرار است در مدرسه چه ياد بگيريم و اين يادگيري هايمان را كجا و چه زمان به كار بگيريم؟ مدرسه مي خواهد چه تحولي در زندگي ما پديد آورد؟ و ضرورت است كه چه تحولي در ما بواسطه مدرسه رفتنمان پديد آيد؟

چند درصد ما براي رفتن به مدرسه با شوق و ذوق از خواب بيدار مي شويم؟ (شيفت صبحي ها)

اگر بگويند از فردا مدرسه به انتخاب خودمان است چند درصد به مدرسه مي روند؟

چند درصد از افراد موفق اكنون جامعه، موفقيت خود را مديون مدرسه اي مي دانند كه رفته اند؟

سرعت و شتابي كه زندگي امروزه پيدا كرده است به بخش هاي ديگر زندگي از جمله حوزه آموزش نيز تسري پيدا كرده است. به گونه اي كه اكثر دوره هاي آموزشي حالت همايش و كارگاه هاي چند روزه پيدا كرده است.

انگيزه اين دوره ها همه عقب نماندن از غافله يادگيري است اما مگر مي شود در چند روز، كار چندساله را انجام داد؟ و اگر مي شود با چه كيفيتي مي شود؟

مدارس ما درطي دوازده سال چه كار مي كنند؟ چه توانمندي و قابليتي هایی به ما مي دهند؟ در صورتي كه الان موسساتي براي آموزش يك مهارت و توانمندي دوره اي سه ماهه يا شش ماهه برگزار مي نمايند؛ و اين در شرايطي است كه مدارس با احتساب تابستان 14٤ ماه فرصت دارند!

وقتي قرار است (تا بوده همين بوده) كه دانش آموزان يك مدرسه در آينده مشاغل گوناگوني داشته باشند و وقتي قرار است جامعه توسط نيروهاي مختلف و متخصص به پيش رانده شود، چرا بايد مدرسه آموزش هاي يكسان و منابع مطالعاتي يكسان داشته باشند؟ آيا اين آموزش هاي يكسان مي تواند افرادي با مهارتها و قابليتهاي مختلف پرورش دهد؟

مطالعه
جلسه اول "نوجوان و آگاهی" برگزار شد

توليد و توزيع ميليون ها نسخه كتاب درسي يكسان در كشوري با تفاوت هاي جغرافيايي، فرهنگي و اجتماعي گوناگون و با بودن ميليون ها دانش آموز با استعدادها و چشم اندازهاي متنوع چه معنا و مفهومي دارد؟

تنها با يك مثال مي توان فهميد مدارس براي ما چه كار مي كنند:

رشد روز افزون موسسات آموزش زبان (زبان انگليسي) با وجود بودن درس زبان انگليسي از مقطع راهنمايي (و الان از دبستان) نشان از چيست؟

مدارس ما ٨٤ ماه فرصت دارند تا ما را (نوجوانان) با شناسايي استعدادهايمان و آموزش انواع مهارت ها و تقويت انواع توانمندي ها و قابليت هايمان براي زندگي در آينده آماده سازند..

 اما مدارس ما “كاري براي ما نكرده اند”، حداقل تا الان… و نمي توان منتظر نشست كه شايد روزي كاري كنند.

اصولا آن گونه آموزشي مي تواند مناسب و موثر باشد كه در يك نظم از پيش تعريف شده و با برخورداري از يك رسالت و چشم انداز شفاف و مشخص بتواند براي چند نسل از مخاطبين خود ارائه خدمات نمايد.

بر اين اساس، ما (مجموعه آموزشي – مشاوره اي فانوس دريايي) رسالت خود را ارتقا آگاهي نوجوان ايراني در راستاي برخوداري نوجوان از سبك زندگي شاد و سالم مي دانيم و چشم اندازمان اين است كه تمام نوجوانان ايراني دوره ها و محتواهاي آموزشي ما را (مکتوب، صوتي و تصويري) متناسب با استعداد و علاقه خود در سايت fanoos421.com دنبال نمايد.

با آرزوي شادي نوجوانان ايراني در این سال جدید و سال های آینده

فانوس دريايي

1 دیدگاه برای “سال نو – سایت نو

  1. کنکوری گفته:

    سلام ضمن تبریک سال نو و تشکر از شما برای تلاش بی وقفتون .

    از شما تقاضا دارم که لطفا پی دی افی از عکس هایی که در کانال تلگرامتون قرار بدید که دسترسی اسونی داشته باشیم والا من به شخصه خیلی طول میکشه که مبحث خاص رو پیدا کنم .لطفا صفحات رو در قالب پی دی اف قرار بدید که فصل به فصل در اختیار داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *