توصیه هایی در بکارگیری زبان بدن

body-language-1

روزی یک مرد شکارچی برای تامین غذای خانواده‌اش تصمیم گرفت به شهر برود و تفنگی جدید و قوی‌تر بخرد. مرد شکارچی به اولین فروشگاه اسلحه فروشی که پیدا کرد رفت و به توصیه‌ی فروشنده یک تفنگ بسیار گران و عجیب و غریب خرید. مرد بسیار از خریدن این تفنگ خوشحال بود، او حالا می‌توانست تعداد بیشتری شکار کند. با خود گفت: پسرم دیگر بزرگ شده و وقت آن است که شکار را یاد بگیرد، بهتر است اولین شکار خود را با همین تفنگ تجربه کند.

روز موعود فرا رسید. پدر و پسر به جنگل رفتند. شکارچی تفنگ را پر کرد و به پسر داد. پسر کمی تفنگ را که ظاهر عجیبی هم داشت برانداز کرد. ناگهان تفنگ شلیک شد و پسر شکارچی به دست خودش کشته شد. شکارچی باید قبل از دادن تفنگ به پسر ضامن شلیک را پیدا می‌کرد و بعد آن را به پسر می‌داد ولی چون خودش هم نمی‌دانست ضامن آن کجاست این کار را نکرد.

body-language-2

مرد شکارچی بسیار عصبانی بود و برای انتقام خون پسرش به شهر رفت تا فروشنده تفنگ را بکشد. شکارچی در حالی که گریه میکرد تفنگ را به سمت فروشنده نشانه گرفته بود. وقتی فروشنده از ماجرا خبر دار شد. به مرد شکارچی گفت : قاتل پسر تو نه من هستم نه تفنگ. قاتل پسرت، خود تو هستی که از ابزاری استفاده کردی که از آن آگاهی کافی نداشتی و حتی از من هم نخواستی که به تو یاد بدهم. مرد که از کار و بی دقتی خود پشیمان بود با همان تفنگ خود را کشت.

گاهی ما هم در زندگی ابزارهایی را در اختیار می‌گیریم یا از آنها استفاده می‌کنیم که بدون آگاهی کامل از آنها ممکن است مرتکب اشتباهاتی شویم و به خود و اطرافیان خود صدمه بزنیم.

در زبان بدن نیز که مهارتی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند و باعث بهبود ارتباطات شما می‌شود، ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوید که حتی ممکن است ماهیت زبان بدن را تغییر دهد و مخرب ارتباطات شما شود. شما باید در بکارگیری زبان بدن در سطوح مختلف زندگی دو نکته مهم را رعایت کنید.

  1. حرکات بدن را به صورت کلی و جمعی بخوانید.

شما در زبان بدن موقعیت یا در انواع دیگر یادگیری زبان بدن علائم و حرکات را به صورت فردی یاد می‌گیرید ولی باید بدانید یک مجموعه حرکات نشان دهنده ی احساس و حالت روحی یک فرد در آن لحظه می باشد. برای مثال شما در یک گفتگو مشاهده می‌کنید که یکی از طرفین هنگام توضیح موضوعی دستش را به دهانش می‌زند و لب‌هایش را لمس می‌کند (نشانه فردی عدم اطمینان و دروغگویی) اشتباهی که ممکن است شما دچار شوید این است که با اکتفا به دیدن و تشخیص همان یک حرکت نتیجه‌گیری کنید.

body-language-3

  1. حرکات را در چارچوب آن بخوانید.

موضوع مهم و اساسی دیگر در پیرامون مهارت زبان بدن در چارچوب خواندن حرکات و علائم شناخته شده است. برای مثال ممکن است شما در یک صبح زمستانی مردی را در ایستگاه اتوبوس ببینید که دست به سینه نشسته، سرش رو به پایین است و پایش را روی پایش انداخته. در اینجا هم ممکن است شما نتیجه بگیرید که این فرد، گارد دفاعی دارد، ناراحت و منفی است. در حالی که اگر چارچوب حرکت مورد مشاهده خود را دوباره بازخوانی کنید، متوجه می‌شوید که در یک صبح زمستانی قرار دارید و احتمالا این فرد فقط احساس سرما می‌کند. برای همین دست به سینه نشسته.

body-language-4

 

نظرات و دیدگاه‌های شما برای ما بسیار ارزشمند است، به این دلیل که در تولید محتواهای آینده به ما کمک خواهید نمود و همچنین نظردهی شما این سایت را فضایی یادگیرنده و آموزنده هم برای خودتان و هم برای دوستانتان خواهد نمود.

از شما دوستان و همراهان عزیز خواستاریم در بیان دیدگاه ها و تجربیات خود و انجام تمرین ها کوشا باشید.

2 دیدگاه برای “توصیه هایی در بکارگیری زبان بدن

  1. محمد گفته:

    بسيار عالي بود. اگه موارد بيشتري از شناسايي زبان بدن در اختيارمون بزاريد خيلي خوب ميشه. مرسي از تلاشتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *